Dansade med K några tandor med ömsesidig förning och följande. Inser att detta med att dansa som Ett, är inget som låter sig göras hur som helst. Troligen behöver paret följa samma väg som den nybildade gruppen, genom osäkerhet, behov av ett tydligt och tryggt ledarskap, konflikter, förmåga att lösa konflikterna, för att komma in i något som kan liknas vid att dansa som Ett.
Upplever att skräcken för att göra mikrorörelser finns kvar. Jagar fortfarande över golvet, som om de stora rörelserna skulle vara bättre än de små. Kanske blir något mer påtagligt i det stilla. Kanske önskan om att inte vara där, eller känslor jag inte vill kännas vid.
Pratar en del om att improvisera men märker att jag ändå följer bekanta slingor av steg, som skapar trygghet och glädje. Har en känsla av att viss musik skapar önskan om att röra sig på ett visst sätt i kroppen. Improvisation kan ju inte ledas in i absurdum. Att ett nytt steg måste hittas, hittas på, eller aldrig får tas i en sekvens två¨ggr. Antalet rörelser är ju trots allt inte oändliga. Vid närmare eftertanke kanske de är oändliga men att sätta knäet på någons axel eller häl kommer att upplevas märkligt och obehagligt.
Om jag tittar på de kombinerade möjligheterna för ett par att utföra rörelser, uppstår en större flexibilitet, om de inte gör samma steg eller rörelse samtidigt. En osäker dansare tenderar att härma allt jag gör och blir osäker om hon inte gör ”rätt”.
Vi fick mer, vad skall man kalla det, sensuell kontakt den här gången. Att distansen mellan oss minskade, kanske inte bara kroppsligt utan också själsligt. Att jag upplever att jag är mindre mitt gamla jag och mer det nya som vi bildar tillsammans. Har mycket respekt för K, eftersom hon har dansat länge, visserligen inte tango men så mycket annat. Hon har uttryckt att man inte kan dansa ”hur som helst” det behövs ju kontroll. Är osäker på vad hon menade med det. Annat än när man dansar på tu man hand första gången kan det kännas otryggt och osäkert. Meddansarna vet inte riktigt vad som gäller i detta nybildade par.